Minu lugu

Minu lugu

 

Ürtidel ja taimedel on maagias väga eriline roll. Lisaks looduslikele raviomadustele on neil ka maagiline mõju. Neist valmistatud eliksiiride tervendavat jõudu tunned Sa hämmastavalt kiiresti. On see siis maagia või kingitus Maaemalt. Erinevaid eliksiiripudeleid on meil kakskümmend üks, sisu pole sama, aga tulemus üks!

Nii võiks alustada minu lugu, mis sai tegelikult alguse põgusast külaskäigust Rootsimaal asuvasse mõisasse, kus kasvatati maitsetaimi ja ürte kohaliku turu tarbeks. Aasta oli siis 2011 ja ma olin just alustanud oma transpordi ettevõttega põhjanaabrite juures Soomes www.fincharter.fi. Hea suhtlejana sain üsna kiiresti firmale sellise hoo sisse, et klientide puudust ei olnud. Võiksin ära mainida ka selle, et Soomet külastanud riigitegelased ja oligarhid usaldasid end minu uhketesse bussidesse ja limusiinidesse ning olid igati teenusega rahul. Komandeeringud viisid mind isegi Lapimaale, kus härrad talvemõnusid ning Jõuluvanaga isiklikult kohalikku glögi nautisid.

… jätkame aga ürdisegudega, mille valmistamise ja turule toomise mõtted olid mul peas aastaid ideena mõlkunud. Valmistasin ja tarbisin ka ise aegajalt neid segusid kergemate külmetushaiguste ja viiruste raviks, samuti minu perekond ja lähedased said minu eliksiiridest abi.

Aastal 2018 sai  domeen www.eestimaitse.ee/eestimaitse enda nimele registreeritud ja tootearendus hakkas tasapisi pihta. Põhimuredeks kvaliteetsete ürtide ja maitsetaimede leidmine ning pudelite disain. Raskeks tegi tooraine ja kvaliteetsete toodete hankimise see, et enamus Eesti tootjaid ei müügi toorainet vaid segavad ise trummipõrina saatel erinevaid segusid kokku ja turustavad neid siis kaubanduskettides. Suure otsimise tulemusena leidsime lõpuks väga ettevõtliku Marko, kes oli lahkesti nõus meile kuivatama erinevaid kodumaiseid kvaliteetseid maitsetaimi, puuvilju ja marju, et neid siis omakorda  ürdipudelitesse poetada. Enamus ürtidest, mis annavad eliksiirile selle õige toime, on loomulikult pärit idamaadest ja need toimivad paraku paremini kui kaselehed või nõgesepõõsaste võrsed,mis ei saa tegelikult piisavalt päikest ja soojust omandamaks väärtuslikku energiat.

Tiksusin vaikselt selle fantastilise ideega kuni uksele koputas koroonapandeemia. Olin alguses isegi rahul, et saan üle hulga aja puhata,lootes covidi peatse raugemisele, sest suvi, turistid ja kruiisilaevad olid minu põhilised leiva lauale toojad.Paraku tegi see viirus hävitustöö ka minu ettevõtmises. Päevapealt lõppes turismiäri ja ka tellimussõidud said oma kurva lõpu. Võtsin siis oma ideepagasist Eesti Maitse,alustades täiesti uues valdkonnas täiesti uskumatuna näiva toodete arendamisega, panin end proovile ja uskudes Eesti Maitse edusse, suutsin koos suurepärase meekonnaga, kuhu kuulusid endine tipppoliitik Kristiina Ojuland ja  disainer Mart, 21 päevaga luua 21+10 innovaatilist toodet ning katsetada nende müüki otse kliendile turgudel ja laatadel. Müük oli uudistoodete jaoks peadpööritava tulemusega. Olin õnnestunud 100 protsendiliselt … järgnesid juba  koostööpartnerite otsingud ja läbirääkimised nendega, et pääseda  poodide riiulitele. Järgmisena lisanduvad meie valikusse ürdiõlid ja ürdiäädikad ning vanniürdid. Need on tootearenduse meeskonnal juba katsetatud ja valmis.Täna viina ja maitseteede brändid on ka tulekul koostöös eesti väiketootjatega. Brände ja tooteid on veelgi ja nendega tutvumiseks peate jälgima meid FB-s või instagrammis.

Nüüd aga lühidaltMardist, kellel on suur roll Eesti Maitse brändi ja disaini loomisel.

Tänasel päeval realiseerib Mart end graafilise disainerina kõige rohkem tüpograafias.  Projektid, milles oma tüpograafilist potentsiaali rakendada, ajavad Mardi alati elevile. Nüüdki polnud ta sugugi kindel, et etikettidele pilte üldse tarvis on. Ütles vaid, et paneme kõik kirjad paika ja vaatame siis seda asja. Visioon oli pontsakatele pudelitele kujundada apteegilaadsed ja pisut ametlikud etiketid. Eesti Maitse śrift lindi sees on lüürilisem, teostatud juba aastate eest ja tuletatud Günther Reindorfi poolt “Eesti rahva ennemuistsete juttude” tarbeks kujundatud pealkirjadest. Kui kirjade proportsioonid olid paika loksutatud, siis jäi veel üle mustvalgele kujundusele veidi värvi lisada, kõikidele etikettidele tehnilised jutud paigutada ja võiski sildid trükikotta saata.

Austusega ja lugupidamisega,

Teie Eesti Maitse